egeszseges-taplalkozas

Egészséges táplálkozás

Nem is kérdés, hogy az egészséges életmód eléréséhez elengedhetetlen a helyes táplálkozás.


Mit is jelent ez? Érdemes kerülni az egészségtelen szénhidrátokat (fehér liszt, fehér rizs, alkohol), a cukrot, illetve a feldolgozott, adalékanyaggal, tartósítószerrel, színezékkel, ízanyagokkal teli ételeket (pl: felvágottak, konzervek, készételek), hiszen ezek a legkárosabbak.

Ha mellőzzük ezek fogyasztását (vagy legalábbis mérsékeljük), akkor hamar érezni fogjuk egészségünkön a pozitív változást: fittebbek, energikusabbak leszünk, és nem mellesleg az alakunkon is meg fog látszani az egészségesebb életmód.

egeszseges-taplalkozas

Fontos, hogy együnk minél több friss (lehetőleg nyers) zöldséget, gyümölcsöt, szárnyast, marhahúst, és halat, hiszen rengeteg bennük a vitamin, ásványi anyag, rost, és antioxidáns.

Rengeteg kutatás bizonyítja, hogy azok az emberek, akik sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, azok hosszabb ideig élnek, alacsonyabb a szívbetegség és 2. típusú cukorbetegség, az elhízás és egyéb betegségek kialakulásának esélye.

A gyümölcsök és zöldségek evésének előnyei tehát:

  • Egészséges testtartás
  • Szabályozza a vércukorszintet
  • Csökkenti a rossz koleszterint
  • Normalizálja a bélmozgást
  • Védi a szívet és javítja a bőr tónusát.

Az egészség kb. 70–80% -a azon múlik, hogy a megfelelő időben, mennyiségben a megfelelő minőségű ételt esszük-e. Lehetőleg ne hagyjuk ki a reggelit, különben ebédre sokkal többet fogunk enni, ezzel leterhelve szervezetünket. Étkezzünk rendszeresen és naponta többször (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora), de egyszerre mindig csak kisebb mennyiséget.

Szervezetünk kímélése érdekében arra is érdemes odafigyelni, hogy lefekvés előtt másfél-két órával már ne együnk, legalábbis ne zsíros és nehéz ételeket, hiszen a szervezet csak lassan tudja ezeket feldolgozni.

Próbáljuk elkerülni a nassolást (csoki, chips, stb.), hiszen azok csak felesleges szénhidrátot jelentenek, tápanyag tartalmuk nulla. Ha mégis ránk tör a nassolhatnék, akkor együnk inkább friss zöldséget, gyümölcsöt, vagy cukrozatlan aszalt gyümölcsöt, dióféléket, mandulát.

A jól működő emésztőrendszer tehát támogatja az egészségünket, energiaellátásunkat, kiegyensúlyozottá, fittebbé, boldogabbá tesz.

Számunkra fontos, hogy wellness hotelünkben ehhez hozzá segítsük, így könnyen emészthető, ízletes és változatos ételekkel várjuk. Kiváló minőségű alapanyagokból, hagyományos táplálkozási szakértelemmel készítjük ételeinket, melyek tápanyagban gazdagok, frissek, ráadásul minden alapanyagot kíméletes főzési eljárással használunk fel.

Látogasson el hozzánk, hiszen étlapunkon mindig megtalálhatóak az évszaknak megfelelő, hagyományos, wellness, vegetáriánus és vegán fogások is.